| | | | | | | | Živi i radi u Prijedoru, u Pozorištu. | | | | Pjesnik. |
| Napisao zbirku kratkih priča MANIFEST MLADE BOSNE i | | nekoliko knjiga pjesama NOĆNI GORBAČOV, HIMENICA, | | PASSPORT FOR SFORLAND, MASOVNE RAZGLEDNICE | | IZ BOSNE. | | | | Osnivač nepostojećeg teatra A PRO PO PRIJEDOR, | | Dramskog studija LIJEVI TEATAR DESNICA i lažne | | organizacije URBA CULT 92. | | | | Pjesme su mu prevođene na francuski, njemački, | | engleski, slovenački, mađarski i poljski jezik. | | |
|
|
| | | | | | | zbirka kratkih priča: | | MANIFEST MLADE BOSNE | | Knjige pjesama: | | NOĆNI GORBAČOV | | HIMENICA | | PASSPORT FOR SFORLAND | | MASOVNE RAZGLEDNICE IZ BOSNE | |
|
|
| | | | | | | Alan Pejković o knjizi Darka Cvijetića: Konopci s otiskom vrata | | |
Možda je kičasto, možda potpuno pogrešno započeti recenziju vjerovatno | najozbiljnije zbirke pjesama koja će ove godine biti objavljena u regiji jeftinom | aluzijom na naslov petparački napisanog erotskog romana koji preplavljuje | police knjižara već duže vrijeme. Sasvim moguće da je tako. | |
| Ipak, nakon nekoliko iščitavanja nove zbirke Darka Cvijetića naslovljene Konopci | s otiskom vrata, dominantna nit mog razmišljanja jesu upravo te mnogobrojne | nijanse crnog koje zbirka u svojoj mračnoj veličanstvenosti obuhvata. U samom | naslovu, u inverziji pozicija konopaca i vrata, Cvijetić daje naslutiti djelimičnu | vjernost svom poetskom metodu iz Masovnih razglednica iz Bosne. Iako | korištenje sličnih inverzija i drugih jezičkih eksperimenata u ovoj zbirci nije | toliko rasprostranjeno kao u Razglednicama, ovaj metod i dalje ostaje jedan od | zaštitnih znakova Cvijetićeve poezije. | |
| Strukturalno, zbirka se sastoji od prologa, dobro izabranog citata Duška | Radovića u kojem se sjećanje raspinje između prošlosti i budućnosti, između | realnosti i imaginacije i tri ciklusa pjesama koncipiranih kao pisma Draženu | Erdemoviću, Srđanu Aleksiću i Alexandru Cvijetiću. Sama emfaza riječi Pisma u | svakom ciklusu predstavlja neku vrstu nadogradnje Razglednica. Sa slika koje | dominiraju razglednicama smo prešli na riječi,sa jednostavnije, površnije forme | razglednice na složeniju, višeslojniju formu pisma. Samim tim se i apstraktnost i | povremena hermetičnost zbirke uzdižu na još viši nivo nego što je to bilo | u Razglednicama. Ovo nije zbirka koja se čita za dva sata, ovo nije zbirka koja | ne ostavlja ožiljke, ovo je zbirka koja vas primorava da joj zastanete na svakom | drugom stihu, ako ne na svakom, i da se poklonite svakoj od onih nijansi | crnila koje sam već pomenuo. | | |
Iako u smislu poetskog tona i tematskog odabira i nema distinktne granice | između ciklusa pjesama, ono što Cvijetić postiže ovakvom strukturom je neka | vrsta sveobuhvatnog pogleda na užase rata koji su i ovdje najfrekventnija | tematska odrednica kao i u Razglednicama. Erdemović je tako izdvojen kao | zločinac, Aleksić simbolizira onu ljudsko-herojsku dimenziju, također prisutnu u | svakom ratu, dok nam pisma Alexanderu Cvijetiću čitavu Cvijetićevu poetiku | postavljaju na pijedestal ličnog, onog kako, na kraju krajeva, svi mi primarno | doživljavamo rat. | | |
Već u prvoj pjesmi prvog ciklusa Pismo Draženu Erdemoviću nazire se galerija | cvijetićevskih poetskih slika - paralizirani dječak, djevojčica koja čupa pliš iz | trbuha tuđeg mede, pčela koja odleti sa ubojičine košulje kao naznaka da se i | priroda želi distancirati od zločinca. I završetak pjesme, odlučno, ljudsko, a | opet tako nemoćno: Dosta je. U pjesmi Mašice, mišice, mušice, lirski subject | iskazuje fascinaciju sopstvenim kostima tvrdeći: | |
| Svoje sam kosti krio | Po saksijama. I prenosio. | Neke su mi se spoticale o nebo. | |
| Te neke kosti koje su se spoticale o nebo ostaju visiti u svijesti itatelja/ | čitateljke kao mogućnost života koja nikada nije realizirana jer ju je rat, | neumorni sakupljač kostiju, jednostavno uništio. U pjesmi Volandova obljetnica, | pravom remek-djelu narativnog iskaza, data je jedna ironična slika smrti, | djevojčica biva dekapitirana u liftu kroz koji je pomolila glavu. | | | |
|
|
| | | | | | | | | Čudoživ slučaj Darka C. | |
| | | Jutro uz novine u Bosni | |
| U pekari | | Mater mojeg frenda | | Kojeg je u oko upucao snajper. | | Starica | | Lakša od sjenke glave | | Na jastuku | | S perjem crne ptice. | |
| Ne vidim ni koliko je | | Kruh više veli. | | E da su mi oči mojeg sina | | Da odmorim | | Te razmake | |
| Kao dvogled. | |
| | | Negde sam jednom napisao da Darko Cvijetić piše kao snajperom i pogađa | | pravo u srce. Ne znam kako vi, koji čitate Darkovu poeziju, doživljavate | | njegove stihove, ali mene on svakom pesmom pomalo ubije... | |
| | | Nije to patetika niti sentimentalno palamuđenje već muka živa od njegovih | | reči. Darko kao da vam stihove urezuje u kožu, inficira vas svojim nemogućim | | metaforama, zaviruje u utrobu, kopa po savesti... Njegove pesme su kao slike | | iz Gojine „lude"" faze, pune groteske, nadrealne, nastale u grču i agoniji, kao | | da su u paklu pisane. | |
| | | Crvava ispod noktiju | | Omrsila se kost. | | Ukopava se u vrt | | Iza kuće. | |
| Kao kućni ljubimci. | |
| Mlad grobograditelj. | | Po usnama glinav | | Nakon objeda. (Iz pesme Grobograđanska) | |
| | | Pa ti vidi… Kažem vam, muka je živa čitati Darkove pesme. Kakva je ovo | | grobograđanska pesma? O kome to ona govori? Ko je to ""mlad grobograditelj""? | | Čini se kao da je opevan neki depersonalizirani subjekat, čovek bez svojstava, | | neka avet na groblju, fantom ili živi mrtvac, koprofag. Užasno je i nezamislivo | | razmišljati o takvom biću, kao da je došlo iz noćne more koju želite zaboraviti, | | zbog koje ne smete da spavate jer se plašite da ćete opet sanjati isto. | |
| | | Kao klicanje zločincu. | | Kao nesanica | | U pismonošama | | Pretvorena u tekst. | |
| | | Tako se završava ova pesma, naglo kao da joj je namerno prekinut njen | | morbidni tok; završava se kao što je i počela, apstraktna i siva, ali samo dok | | ne zaderemo kožu ovog nemogućeg bića. ""Kao klicanje zločincu"" - govori nam | | nešto o karakteru grobograditelja. On je kao klicanje, izrastao iz gliba kolektivne | | savesti, avetan od sopstvenog zaborava, strašan jer želi da živi i da se vidi. | | "Kao nesanica"" - živi grobograditelj, on je agonija koja stoji iza svega što ćuti, | | a realan i od zemlje-blata kao što su i grobovi stvarnost. Ali grobograditelj je | | nesanica ""U pismonošama"" i to ""Pretvorena u tekst"". Pravi ""subjekt" | | " ove pesme je sam pesnik koji svoju ""nesanicu"" pretvara u tekst, u reči | | koje zadiru u podsvest na ličnom, a osobito na kolektivnom planu. | |
| | | Pesnik je pismonoša, on je grobograditelj grobograđanske svesti koja bi da | | pokopa sećanje i zaboravi ono što je boli i peče. Ne dozvoljava pesnik da tišina | | ćuti oko njega već je prvo u sebi i-zaziva, bori se sa njom i pronalazi joj izraz, | | a ona ""tek rođena"" mora sada naći svoj put do javnosti, to jeste do kolektiva. | | | | Darko Cvijetić nam nudi svoje tišine kao pesme, kao poklone koje bi | | radije izbegli nego primili. | | | | | | |
|
|
| | | | | | | PISMA DRAŽENU ERDEMOVIĆU | |
| Pismo Draženu Erdemoviću | Mašice, mišice, mušice | Bosna u vodi | Volandova obljetnica | Oficirov dnevnik | Zarobljeni drugi vod | Mačići | Ćićina | Raznošenje granatom | Štenaštvo Eichmanna | Što može pjesma | Poslanica Korićanima | Duga rečenica o Sarajevu | Šaptačica vučjaku | Jakarina kosa | Jutro uz novine u Bosni | Odisejeva | Teba | Druga novogodišnja | Grobograđanska | |
| PISMA SRĐANU ALEKSIĆU | |
| Pismo Srđanu Aleksiću | Oficirov dnevnik, II | Priručnik za vrtlare | Dukat s herojem | Razrimovana | Razmjena | Iskrkljana pjesma | Roditeljska pažnja | Mater Crvenkapina | Kiššššš | Ar teška pjesma | Casparhauserova | Drugi snijeg | O mladencima | Zlajina, Krcova | Bicikl od kose | U srcu smrtovođe vlaga ide po ćoškove | Cifrina, Branetova | Raznošenje granatom | Rimovana o domovini | |
| PISMA ALEXANDERU CVIJETIĆU | |
| Pismo Alexanderu Cvijetiću | Kainje | Biste u Prijedoru | Abelova | Četrdesetpetoj | Danjina | Galeb | Mi ovdje ovako šutimo | Grobovlasnička | Mandeljštamova | Nešto o trubama | Anuškin tramvaj | Dan pred marširanje | Epska | O miješanim brakovima | U posjeti rovu iz 94. | Orfejeva | Novogodišnja | Zemljoradnička | September song | O brezi | |
| RECENZIJE | |
| Alan Pejković o knjizi Darka Cvijetića: | Konopci s otiskom vrata | Čudoživ slučaj Darka C. | |
| Bilješka o piscu | Sadržaj | |
| | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 20 | 21 | 22 | 24 | 25 | 26 | 28 | 29 | 30 | |
| 32 | |
| 33 | 34 | 35 | 36 | 39 | 40 | 41 | 42 | 44 | 45 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | |
| 58 | |
| 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 80 | 81 | |
| 84 | |
| 85 | |
| 95 | | |
104 | 106 | |
|
|