“4 maštovite duše”, Alemke Brazzoduro, Anđe Jotanović, Biserke pl. Vuković i Jadranke Varge – Nova knjiga na portalu www.digitalne-knjige.com

Zbirku poezije “4 maštovite duše”, Alemke Brazzoduro, Anđe Jotanović, Biserke pl. Vuković i Jadranke Varge predstaviti ćemo vam uz pomoć recenzije knjige:

RECENZIJA ZBIRKE POEZIJE “4 MAŠTOVITE DUŠE”

Nalazimo se pred zbirkom pjesama “4 Maštovite duše”, četiri hrvatske pjesnikinje, Alemke Brazzoduro, Anđe Jotanović, Biserke pl. Vuković i Jadranke Varga i već se na prvi pogled vidi, da je riječ o stanovitim neobičnostima ove zbirke.

Prva neobičnost je ta kako kod nas nije čest slučaj, da se na jednom mjestu pojave pjesnikinje sa svojom poezijom, osim možda u antologijama ili u zbornicima, a ovdje je pak riječ o samostalnom pjesničkom djelu.

Druga neobičnost je ta, da su dvije autorice Alemka Brazzoduro i Anđa Jotanović iz Rijeke, Biserka pl.Vuković je iz Lovrana, osim Jadranke Varga koja je iz Zagreba. Ovaj geografski moment je važan, ukoliko snažnije osvjetljava tematski izbor autorica. Tako se ova poezija razvija od problematike ljubavi, mašte, sreće, zaljubljenosti, duše, do usamljenosti, boli i pitanja prolaznosti. U svim tim pitanjima očituje se čitava dramatika života sve četiri autorice. Ovdje se dramatika života sastoji u nepreglednom lancu situacija i događaja u koje čovjek zapada i u njegovim naporima, da ih savlada ili da ih preboli, prevlada.

Cjelokupno ljudsko planiranje, uspjeh i neuspjeh, sve efemerno djelovanje sa svojim posljedicama koje opet same dovode do manje ili više neželjenih situacija, sva predviđanja i sva netočna predviđanja, cjelokupno proziranje tuđih namjera i mišljenja i stavova kao i sve zablude o njima, sva zaplitanja raznih interesa i inicijativa, sva krivica ili nevinost, pogrešno ili ispravno okrivljavanje ili opravdavanje, sve do većih, sudbonosno djelujućih razvoja, sve to pripada ovdje dramatici života.

Konačno, ovdje je riječ o ženskoj poeziji koja se unekoliko razlikuje od tipa poezije koja prevladava kod nas i to ne zato, jer su autorice žene, već i zbog jednog jako važnog ženskog stajališta, da ono što je malo, sitno, što je suviše sićušno, da bi se na njemu i jednu sekundu zadržali, ovdje postaje značajno, ako snažno osvjetljava unutrašnjost čovjeka ili napetosti koje postoje između ljudi, a to se događa polazeći od onog što je malo i isto tako dobrog kao i kada polazimo od moralno velikog i pozitivnog.

I konačno, ova zbirka poezije postavlja na dnevni red unekoliko problem lijepog. Lijepo nas odmah zavodi na pomisao o nekom lijepo predjelu, na lijepo more i zemlju ili brdo i doline, ali baš se tu i nalaze neki teži problemi, jer se ovdje subjektivni doživljaji miješaju sa maštom autoricâ koje su u predmet unijele mnoga vitalna osjećanja života. Zato je ovo lijepa poezija, jer se ono lijepo pojavljuje onako kako nam se pojavljuje gotovo u cijelom živom. To je, dakle, životno lijepa poezija i to ne samo s obzirom na čitavo polje moralnog, nego prije svega zato, jer je osjećamo nedužnom. U tom smislu može se reći kako je mirnoća sa kojom pjesnikinje podnose udarce sudbine kao po sebi razumljive, jer je za samo ljudsko osjećanje to nešto dirljivo, nešto što iziskuje ljubav i doista, to jeo jedna vrsta ljubavi sa kojom ljudsko srce obuhvaća ogromno carstvo oblika onog što je životno lijepo i ono što je ljudska dramatika života.

Dr Zlatan Gavrilović Kovač, književnik, Adelaide,16.11.2019.

Onako usput ćemo spomenuti da je i ta knjiga dostupna i u Epub i PDF formatu (formati namijenjeni čitanju knjiga na tabletima i mobitelima).

Tu knjigu, baš kao i sve naše ostale dosad objavljene digitalne knjige, moći ćete preuzeti s našeg portala tako da svojim mišem kliknete na link: http://www.digitalne-knjige.com/mastovite.php te pažljivo slijedite daljnje upute o uvjetima preuzimanja digitalnih knjiga.

Posebno ćemo spomenuti i činjenicu da su sve digitalne knjige objavljene na našem portalu uključene u sustav ISBN (International Standard Book Number ili međunarodni standardni knjižni broj).

Time se te knjige i pravno izjednačuju s tiskanim knjigama što je posebno važno za sve autore knjiga objavljenih na našem portalu, jer se time i digitalne knjige objavljene u našoj nakladi, odnosno na portalu www.digitalne-knjige.com, priznaju kao objavljena djela.

Nadamo se da ćete posjetiti stranice našeg portala te da ćete biti zadovoljni kvalitetom i atraktivnošću materijala, koji vam nudimo.

Srdačan pozdrav