|
| | | |
|
|
| | |
LJUBICA
ŠEGO rođena je 1948. u Sinju, živi u Bregani.
|
|
|
|
Diplomirala
je komparativnu književnost i francuski jezik
na |
|
Filozofskom
fakultetu u Zagrebu. Profesorica hrvatskog
i |
|
francuskog
jezika u 12. gimnaziji u Zagrebu. U mirovini
je. Piše |
|
na
štokavskoj (sinjskoj) ikavici i hvarskoj čakavici
te na |
|
književnom
standardu poeziju i prozu, eseje i kritike.
|
|
|
|
U
ranoj mladosti javila se poezijom i prozom
u sinjskim |
|
edicijama
(Alkar, Cetinski glasnik, Kamičak). Pjesme
su joj |
|
|
|
rasute po brojnim zbornicima književnih susreta i recitala.
|
|
|
|
Prevodi
s francuskog i na francuski (drame i antidrame - Hugo,
Claudel, Ionesco, Adamov; Haiku |
|
pjesme
francuskog pjesnika Patrick Blanchea). Među ostalim prevela
je i deset hrvatskih haiku |
|
pjesnika
sa stotinu haiku pjesama za svjetsku antologiju s posebnom
pohvalom (HAIKU sans |
|
frontieres,
André Duhaime, Canada, 1998.). |
|
|
|
Pjesme
objavljuje na raznim poetskim web stranicama, a čitane
su veoma često na Radio Sljemenu i |
|
na
drugim radio-postajama. Godinama uspješno vodi književne
večeri i promocije u nekoliko hrvatskih |
|
gradova
(Zagreb, Samobor, Rijeka, Čakovec itd.). Član je udruge
umjetnika "Vjekoslav Majer" u |
|
Zagrebu. |
|
|
|
Bila
je voditeljica Književnog odjela Matice hrvatske ogranka
Samobor. Također je članica Udruge |
|
hrvatskih
zavičajnih književnika u Hrvatskom saboru kulture. Objavljeno
joj je 5 stihozbirki i jedan |
|
roman.
Ovo joj je šesta zbirka U tišini duše. |
|
|
|
Njene
pjesme i proza često su nagrađivani, pohvaljeni te izvođeni
na recitalima i objavljivani u |
|
mnogim
zbornicima: Susret riječi Bedekovčina; Recital suvremenog
hrvatskog pjesništva, Varaždin: |
|
Senje
i meteori; Zbornik Hod se nastavlja: recital ljubavne
poezije "Željka Boc", Marija Bistrica; |
|
Zbornik
Naša riječ, Udruga umjetnika "August Šenoa",
Zagreb; |
|
|
|
U
časopisu "Marulić" prevela je s francuskog haiku
pjesme Patricka Blanchea "Od Božića do Božića";
|
|
Zbornik
književnih i likovnih radova hrvatskih zavičajnih stvaralaca,
izabrao i priredio Mirko Kovačević. |
|
|
|
Dobitnica
je nagrada za poeziju napisanu u štokavskoj (sinjskoj)
ikavici na "Susretu riječi" u |
|
Bedekovčini,
a pjesme su joj objavljivane osim u istoimenom zborniku
i u svim zbornicima "Pri svetem |
|
Mihalu"
u Samoboru (ukupno u 29 zbornika). Sudjeluje na pjesničkim
susretima samoborskih pjesnika |
|
Pri
Svetem Mihalu od samog početka. |
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | |
|
|
|
Uljepšaj
si dane stihovima |
|
Eto,
otkrih činjenicu da su brojne teme zajedničke:
meni,i mnogima. I vjera i domovina i |
obitelj,
povijest, sadašnjost, Gospa sinjska, Sinj,
Sinjska krajina… |
|
No,
kada razgrnuh stihove, otkrih u njima samo
Ljubicu Šego, posve svoju, skrivenu iza |
svake meke i tvrde riječi, iza svakog smiraja
i titraja, slatkoće i gorčine. |
|
Pjesnikinja
u svakoj pjesmi stoji osobno, samosvojna,
oslonjena na sebe, sučelice svemu |
što
je okružuje, raduje i rastužuje; stoji čvrsto,
ponosno i prkosno prema svakom dolasku i |
odlasku;
staloženo promatra, učvršćena u svoj mir nemir
događanja oko sebe. |
|
Njena
krletka je njena, njen svjetionik njen. I
tragovi, i šutnja - i umor. |
|
Tako
ostaje prepoznatljiva, i neponovljiva, u bilo
čijem stihu. |
|
Njezina
se poezija odlikuje jezičnom jednostavnošću
i razumljivošću. |
|
U
svojim pjesmama znalački bira pravu riječ
i pjesničku sliku na pravom mjestu. Uspjela
je |
izgraditi
vlastiti, neovisan stil po kojem će pozorni
čitatelj između deset pjesama različitih |
autora
- pogoditi njezinu što je najviša ocjena svakom
tko piše. Samo takvi postaju i ostaju |
istinski
stvaratelji među književnim ljubiteljima pisane
riječi. |
|
Ova
zbirka namijenjena je svima koji mogu gledati
put neba i spustiti pogled prema zemlji. |
|
Autorica,
usprkos svojoj zrelosti, ostaje gotovo djetinje
radoznala kad ispituje vrijednosti |
življenja
i međuljudskih iskrenih osjećaja. |
|
Ljubica
uzdiže ljudskost i bliskost, te nas tako nuka
da se uvijek iznova preispitujemo i tako |
postanemo
bolji i sadržajniji, osjećajniji i obazriviji.
|
|
Većina
stihova godi čitateljima, umornim od prizemnosti
materijalne i svakodnevice. |
|
Najčešći
osjećaj je ljubav koja je danas toliko proturječna,
kako samo Ljubav može biti. |
Ljubav
prema istinskim vrednotama : dobrim ljudima,
roditeljima, rodbini, domovini, zavičaju,
|
ljubav
prema urođenom joj svjetonazoru. Takva je
ljubav po svojoj prirodi čarolija prirodnog,
|
duhovnog
i emocionalnog dijela ljudskog bića. Čarolija
neopazice prolazećih sati, dok brzo |
curi
vrijeme među prstima, dok žarko želiš da druženje
sa sočnim i doživljenim stihovima |
nikad
ne prestane. |
|
Kako
joj to uspijeva? Jednostavno. Nema stresa,
nema straha, cinizma, uvriježenog nam |
licemjerja. |
|
Dok
u ovim čudnim vremenima plaćamo danak lažnim
vrijednostima, umišljenim umjetnicima, |
prepotentnim
egoistima, Ljubica ima ugodno utočište po
mjeri ljudskog srca, iskreno, |
nenametljivo,
ali ipak odlučno. Njene su pjesme pohvala
diskreciji profinjenosti dobra ukusa. |
|
Pjesme
koje o ljubavi kazuju ne podižu temu na razinu
vječnosti već vrijednost sadašnjeg |
trenutka.
U svojim ljubavnim pjesmama ne zanosi se pjevajući
himne najvećem od svih |
osjećaja,
već ga predstavlja posve realno. |
|
Stoga
će mnogi dijeliti njezine stavove, prepoznajući
svakodnevne situacije i one sitne, |
istinske
radosti o kojima mnogi govore, a tako im rijetko
posvećuju pozornost. |
|
Stoga,
otvorili bilo koju stranicu, nasumce, budimo
zahvalni pjesnikinji za ugodne trenutke |
druženja,
jer nam svojim pjesmama nudi otkrivanje zajedničkih
obzorja toliko bliskim ljudima; |
pjesmama koje slikaju život sa svim svojim
licima i naličjima, ali nude i toliko svima
potrebne |
nade
u dobro. |
|
|
Josip
Prudeus, književnik |
|
|
|
|
| | | | | |
|
U
TIŠINI DUŠE |
|
U
tišini duše |
Žena
tebe željna |
Jamerika |
U
perivoju kostrenskom |
Anđeo
čuvar |
Bjelina |
Kamen
spoticanja |
Eh
barsijane eh beštrane |
Brdo
ljubavi |
Korak |
Dugo
toplo ljeto |
Na
umoru sunca |
Duše
bolne plodne |
Glazba
ljubavi |
Noćno
sunce |
I
to je ljubav |
Ma
ti si mi sve |
Pa
makar |
Pokora |
Slutnja |
Putovanje
do sreće |
Rukom
zapisano |
Sretna
žena |
Samo
ćeš me usrećiti |
Samo
da si mi dobro |
I
kao da te znam oduvijek |
Žar
ljubavi |
To
nisam ja |
Mala
sreća |
Dobroto
moja |
|
DO
SINJALA SRCA STIGOŠE |
|
Pjesme
ne lažu |
Druga
obala |
Iza
Sinjala |
Kozjon
stazon do Sinjala |
Na
nebu sedmom |
Vuče
samotni |
Preko
Sinjala |
|
ZBOR
ANĐELA |
|
Zbor
anđela |
Bili
svit |
Bona
šera |
Epeta |
Mama
si naša |
San
o snu |
Ćaćin
dar |
Ćako
moj |
Jubav
matere i ćaće |
Ventula |
|
U
PRANČIOKU VRIMENA |
|
U
prančioku vrimena |
O
ferato, o rero |
Nadarje |
Ruža
vjetrova |
Ćiribaka |
Ferata |
Ujmoca
i Sina Mususovo |
Tute
je sve moje |
Kaloper |
Škuoj
sriće |
Panoda |
Grad
s iskrivljenim zrcalima |
|
ŽERAVICA
SRCA MATERINA |
|
Žeravica
srca materina |
Sime |
Allez
venez milord |
Šansona
o Brelu i Gauginu |
Ruže
s neba |
|
KRUGOVI
ŽIVOTA |
|
Krila |
I
kao da te znam oduvijek |
Bura
manita |
Kostrenska
bura |
Cvjetovi
bijeli |
Samoborski
Versailles |
Kaćuni |
Golubinje
sivo |
Imenom
grada rodnoga zovem te |
Golica |
Barenko |
Bijela
simfonija |
Danu
je rumenilo ukradeno |
Čovjek |
Oči
ljubičica modrih |
Žalo
srca |
Tonka |
Orgulje |
Balada
o čovjeku |
Molitva
za bolesnog prijatelja |
Ta
naša divna stvorenja |
Tičice |
Vrapčić |
Bez
žara žažare |
|
KUDA
SVIJET TO IDE |
|
Kuda
svijet to ide |
Zrnce
pijeska |
Ptičarica
iz Alcatraza |
Tiše
srce moje |
Srce
maratonac |
Balada
o majčici gei |
I
kao da mi ništa nije |
Izere |
|
Recenzija |
Bilješka
o pjesnikinji |
|
Sadržaj |
|
|
|
4
|
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
29
|
30
|
31
|
32
|
33
|
34
|
35
|
36
|
|
38
|
|
39
|
40
|
41
|
42
|
43
|
44
|
45
|
|
46
|
|
47
|
48
|
49
|
51
|
52
|
53
|
54
|
55
|
56
|
57
|
|
58
|
|
59
|
60
|
61
|
63
|
64
|
65
|
67
|
68
|
69
|
71
|
72
|
74
|
|
76
|
|
77
|
78
|
79
|
80
|
81
|
|
82
|
|
85
|
86
|
87
|
88
|
89
|
90
|
91
|
92
|
93
|
94
|
95
|
96
|
97
|
98
|
99
|
100
|
101
|
102
|
103
|
104
|
105
|
106
|
107
|
108
|
|
110
|
|
111
|
112
|
113
|
114
|
115
|
118
|
122
|
123
|
|
125
|
128
|
|
132
|
|
|
|