Osvrt na knjigu Mali Tane, Dragana Miščevića

Čitajući ovih desetak ili nešto više pripovjetki autora Dragana Mišćevića, kroz opise njegovih junaka, kao da sam se i sama uspjela vratiti u jedno davno moje vrijeme. Dragan je svom čitatelju kao iz rukava, običnim jezikom, prostim dijalogom likova, ali istovremeno detaljnim opisom situacije i mjesta održavanja radnje, uspio za svaku svoju priču reći i pouku. Da, svjesni smo i mi da treba živjeti u nadi da biti će bolje...Od pamtivijeka je tako bilo, pa i tamo odakle dolaze autorove junakinje: Baba Marija, simpatična ženica koja je ipak morala u domu završiti svoju životnu storiu.

Ova se zbirka s nekom nepojmljivom lakoćom lista, možda upravo zbog specifičnog izričaja autora Mišćevića, a koji se vrlo dobro i znalački potrudio da nam svakog svog tumača glavne priče prikaže, ogoljelog do kosti, sa svim manama i vrlinama, a novac kojega nije ni onda bilo, a nema ga ni pedesetak godina kasnije, je zapravo lajt motiv ovog proznog djela, isprepletenog originalnim dijalozima u govoru odakle dolazi Miščević, bilo da se radi o Pisarovini, Okućanima ili nekom drugom Posavskom kraju. Svaka priča za sebe pruža čitatelju jednu posebnu draž upravo jer je smještena u originalne margine okolnosti i povijesnog vremena.

Meni je svaka ispovijest jako bliska, u stanju sam se stopiti sa postupcima aktera Draginih priča upravo zato jer one su svojim humorom, igrom riječi, lepršavošću pripovijedanja u stanju čitatelja držati budnog...A pouka kako i sam autor navodi cijele igre s vremenom, ljudima pa i domaćim životinjama kojih u pričama ne nedostaje je slijedeća: " Tko može zaviriti u tuđu dušu i tuđe srce i znati kakav je tko dok ne zaviriš u njegova djela koja o njemu sve govore!" Pa, onda neka pouka ostane data na znanje svakoj nadolazećoj generaciji željnoj čitanja.

Napisala: Denis Kožljan

----------------------------------------

I tu knjigu, moći ćete preuzeti tako da svojim mišem kliknete na link: