Osvrt na knjigu "Druženje po mjeri duše", Ševka Kadrića

Oprostite mi dragi Ševko, što je prošlo poduže vremena , a da bi mogla nešto lijepo, istinito i pametno napisati o Vašoj knjizi "Druženje po mjeri duše" a koja je prezentirana i na portalu Digitalnih knjiga.

I zaista je vrijedilo, "skinuti" je i pročitati, vidjeti portrete nekoliko desetina Vaših glavnih junaka, ali i tekstove koji o istima mnogo toga govore,a što duše nas umjetnika uvelike hrani i ozdravlja. Znam da ste i Vi, Ševko veliki čovjek prije svega, duša velikih i dubokih razmjera, sposobna proniknuti u srca svih nas koji zajedno s Vama, koristimo svoju kreativnost na mali milion načina i tako svijet obogaćujemo ljubavlju, altruizmom, brišemo granice svake vrste.

Divim se vašoj hrabrosti i volji, odnosno upornosti s kojom prilazite svakom od ovih junaka: sportaša velikih i onih nešto manjih, glumaca, redatelja, književnika, cirkusanata, kako mladima, tako i onim starijima. Divim se s koliko pažnje, istovremeno želeći u svoju riznicu zapisati svaki detalj, svaki interesantan trenutak , pišete i predstavljate ostalim čitateljima te divne, posebne ljude. Zašto im ja s mog gledišta dajem ove epitete? Pa zato jer su to uglavnom duše koje su sve rođene pod istim nebom, od iste majke zemlje -Bosne i Hercegovine, svi su oni zasluženo postali junaci jer im je sudbina predodredila pečalbarski put u zemlju Dalekog sjevera, a oni su tamo upotrijebili svoju kreativnost, znanje, iskustvo i na kraju pronašli svoje gnijezdo, svoju mirnu luku, bogatstvo mira i sreće.

Je li potrebno nabrajati imena poput Zlatana Ibrahimovića, Aide Jajčanke, Denisa Selimovića, je li treba naglasiti kako ste vi Ševko kao autor ove cjelovite knjige s jednakim interesom i mislima bili prisutni u svakoj priči bilo da se radi o piscu Aliji Kadriću, Dječjoj pjesnikinji Sandri Tolić ili ste nam željeli predstaviti nekoliko likovnih stvaralava u liku Ragiba Lubovca Čelebije. I onda svatko tko se želi uputiti u čitanje Vašeg prekrasnog djela, onako polako, na tanane uz kafu...kako Vi to često volite reći, vrlo će se brzo uvjeriti kako je svim junacima iz vaše životne storije zapravo cilj, sprovesti svoju životnu misiju do kraja.

Jako se dobro može iščitati kako Vi, ševko, ne želite propustiti ni jednu bitnu stavku o prikazu svojih junaka, ali je isto tako vidljivo, očigledno kako naglašavate "taj nebeski let, svakog čovjeka rođenog pod bosanskim nebom, a koji je htio ili ne, jednostavno morao, otići trbuhom za kruhom, u tuđi svijet. Poanta ove knjige je u tome da su ljudi mjerljivi ne po materijalnom bogatstvu već po tome koliko duhovnih vrijednosti posjeduju u svojim stvaralačkim dušama i znaju u pravom trenutku, uz malo dobre volje i upornosti, , na trenutak sve nevolje "prebaciti " preko leđa.

A jedna od takvih Vaših heroina je svakako i književnica Fausta Marjanović, žena velikog srca, prije svega, a onda i majka dvoje sad već odrasle djece. Po struci medicinska sestra koja svoju ljubav prema ljudima cijeli život nesebično dijelila s drugima, a koju život zapravo i nikad nije mazio već je devedesetih, kad je gorjelo Sarajevo, kad je"kuhala Bosna" otišla i odlučila u dalekom svijetu, obogatiti svoju životnu misiju, pišući svoj autobiografski roman "Zadnji metak čuvan za komšiju". U njemu na jedan vrlo neobičan način posmatra propast svoje domovine u kojoj je tada vjera, jezik, mržnja vodila u nasilje i konačan propast.

I tako, mogla sam do sutra, listati i uživati u slikovitim prikazima ovih vrlo neobičnih ali jednostavnih ljudi jer sasvim sigurno s njima mi nikad ne bi bilo dosadno...Stilom pisanja i načinom portretiranja istih Vi ste nam Ševko, upriličili jedan odista praznik čitanja i novih upoznavanja, pa makar i samo ovako putem virtualnog svijeta.

Zato Vam još jednom od srca čestitam

Napisala: Denis Kožljan

----------------------------------------