| | | | | | | | | | Nikola Nikša Eterović rođen je 2. listopada 1955. godine u Splitu, |
| u Dalmaciji. Vrisnuo je u svijet iz rodilišta s pogledom na Stari |
| plac, nogometni klub ponosnog slogana: Hajduk živi vječno. U |
| mijeni i prolaznosti, Eterović djeluje interkulturalno i | | interdisciplinarno. Oslanjajući se na svoju intuiciju i instinkt, | | nastoji svijet (svjetove) koji mu je stran svojim kreirati. Režira, | | piše, predaje, izlaže, inicira, ljuti se, pokreće, istražuje… bježi | | rutini i ponavljanjima… | | | | Živi i radi za SADA, u Berlinu i Zadru, i drugdje, krećući se | | prostorima nekakvih državnih granica i izvan njih. Ostvario je |
|
|
| 134 kazališna projekta. Od 1995. do 2014. godine bio je umjetnički voditelj, direktor i profesor The | | akademie u Berlinu, internacionalne institucije za scenska zvanja (gluma, režija, kazališna | | pedagogija); autor je novih načina rada za poticanje i njegovanje znatiželje i kreativnosti | | objedinjenih pod zajedničkim nazivom YF: YellowFish. AP: Apoteka poezija, o kojoj je riječ u ovoj | | knjizi, jedan je od tih njegovih YF poticaja - projekata. | | | | Djeluje i kao umjetnički terapeut. Sudjeluje na kongresima i simpozijima. Objavljuje knjige i članke | | na hrvatskom, njemačkom i engleskom jeziku. | | | | Na Odjelu za filozofiju i Odjelu za psihologiju Sveučilišta u Zadru u Hrvatskoj predaje interdisciplinarno | | sljedeće kolegije: AP: Iz raskoraka u korak ljekovitom snagom poezije, PiT: Poezija i trauma, FP: | | Filozofija poezije, TTT : Kazalište i terapija, HT: Ekspresivne scenske metode, PuS: Performans u | | svakodnevici i IF: Uvod u indijsku filozofiju. Svoju predavačku djelatnost realizira nadnaslovom: | | Spoznaja vlastitosti kreacijom. | | | | Nakon Wind Spiel Theatra (1989.) i teNTheatra (1995.) u Berlinu, pokrenuo je u Zadru, na Odjelu za | | filozofiju, FIKK: Filozofsko internacionalno golo kazalište i KRIK: komunikacija-režija-ideja-kreacija, | | usmjerenje (2018.). | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | Upoznao sam je široka, zdrava osmijeha i velikih znatiželjnih |
| očiju, u uniformi njihovog reda sestara. Upisala je moj izborni |
| predmet, što nam je omogućilo intenzivnu radnu razmjenu |
| iskustava i doživljaja. | | | | Nakon gotovo dvije godine, nisam je odmah na cesti prepoznao. | | "To sam ja, profesore", reče Karla. "Izašla sam iz samostana i | | evo odmah na vas naletjela." "Znao sam", rekoh. "Vrijeme je | | da nastavimo surađivati." | | |
|
|
| | | | | | Pogovor knjige | | Za mene, život je stalna potraga za odgovorima. I to ne isključivo onim „velikim“, suštinskim, | ontološkim… U životu tražimo odgovore i na manje „velika“ pitanja i postavljamo hiljadu „zašto“ da | bismo pronašli tek poneko „zato“. | | Da li nužno moramo nositi nečiji bubreg, rožnjaču ili srce da bismo rekli da su „drugi u nama“? Jesu li | drugi u nama i samim time što su tu bili prije nas ili što su sada oko nas? Jesmo li mi mi ili smo drugi | mi, replika na nečiju riječ, odgovor na nečije (ne)postavljeno pitanje? | | Znati odgovor je bitno, ali postaviti pravo pitanje je možda još i bitnije. Jer, bez pitanja, nema | promišljanja, nema dijaloga, nema pomaka. Nema odgovora. Nema ni početka ni kraja. Nema pokreta. | Nema zvuka. | | Želite li živjeti u svijetu tišine u kojem niko ništa ne pita? U kojem niko ne promišlja, ne argumentira, | ne sluša i – možda čak i zauvijek – ćuti. | | Karla i Nikša zasigurno ne žele, a svoje neželjenje dijele i sa svim čitateljima nastavka svoje - | usuđujem se reći anahronične (ili je bolje reći: nostalgične?) - epistolarne esejistike koju upravo | držite u rukama. I dok se njihove teme i misli često mimoilaze ili odlaze u posve različitim pravcima, | tanane dodirne tačke, ipak, prožimaju ovaj tekst i izranjaju povremeno na površinu narativnog tkiva, | pokazujući tako da je nit propitivanja ono što uvijek iznova povezuje i spaja ova dva filozofa. I ne | samo njih dvoje, već i nas kao čitatelje neraskidivo veže za tekst pred nama, tjerajući nas da | (raz)mislimo o svakoj temi, svakoj riječi, svakom razmaku i pauzi. | | Tako, recimo, nalazimo na dijelove u kojima Nikša pita šta mjerimo vremenom, dok Karla pita tko piše | povijest. Da, zaista: povijest mjerimo vremenom, ali kome dajemo za pravo i privilegiju da je piše? I | tako se ova dva, naizgled banalna pitanja, zrcale jedno u drugom, postavljajući jedno novo pitanje i | rađajući beskrajno veliki prostor za promišljanje odgovora. | | Zato, otvorite ovu knjigu – ne da biste našli prave odgovore – već prava pitanja, počevši sa | jedinim tako „običnim“: koje je boje zrak? | | | Naida Lindov. Ena Pavičić, Mag. educ. phil. |
| |
|
| | | | | | | Predgovor | |
| CI. nastavak | C. nastavak | XCIX. nastavak | XCVIII. nastavak | XCVII. nastavak | XCVI. nastavak | XCV. nastavak | XCIV. nastavak | XCIII. nastavak | XCII. nastavak | XCI. nastavak | XC.nastavak | LXXXIX. nastavak | LXXXVIII. nastavak | LXXXVII. nastavak | LXXXVI. nastavak | LXXXV. nastavak | LXXXIV. nastavak | LXXXIII. nastavak | LXXXII. nastavak | LXXXI. nastavak | LXXX. nastavak | LXXIX. nastavak | LXXVIII. nastavak | LXXVII. nastavak | LXXVI. nastavak | LXXV. nastavak | LXXIV. nastavak | LXXIII. nastavak | LXXII. nastavak | LXX. nastavak | LXIX. nastavak | LXVIII.nastavak | LXVII. nastavak | LXVI. nastavak | LXV. nastavak | LXIV. nastavak | LXIV. nastavak | LXII. nastavak | LXI. nastavak | LXI. nastavak | LIX. nastavak | LVIII. nastavak | LVII. nastavak | LVI. nastavak | LV. nastavak | LIV. nastavak | LIII. nastavak | LII. nastavak | LI. nastavak | L. nastavak | L. nastavak | XLVIII. nastavak | XLVII. nastavak | XLVI. nastavak | XLV. nastavak | XLIV. nastavak | XLIII. nastavak | XLII. nastavak | XLI. nastavak | XL. nastavak | XXXIX. nastavak | XXXIX. nastavak | IIIVII. nastavak | XXXVI. nastavak | XXXV. nastavak | XXXIV. nastavak | XXXIII. nastavak | XXXII. nastavak | XXXI. nastavak | XXX. nastavak | XXIX. nastavak | XXVIII. nastavak | XXVII. nastavak | XXVI. nastavak | XXVI. nastavak | XXIV. nastavak | XXIII. nastavak | XXII. nastavak | XXI. nastavak | XX. nastavak | XIX. nastavak | XIX. nastavak | XVII. nastavak | XVI. nastavak | XV. nastavak | XIV. nastavak | XIII. nastavak | XII. nastavak | XI. nastavak | X. nastavak | IX. nastavak | VIII. nastavak | VII. nastavak | VI. nastavak | V. nastavak | IV. nastavak | III. nastavak | II. nastavak | I. nastavak | 0. nastavak | |
| Pogovor knjige | Sadržaj | |
| | 7 | |
| 15 | 19 | 22 | 25 | 28 | 32 | 35 | 38 | 40 | 43 | 46 | 49 | 51 | 54 | 58 | 60 | 63 | 65 | 67 | 70 | 72 | 74 | 76 | 78 | 80 | 82 | 86 | 89 | 91 | 95 | 99 | 100 | 101 | 105 | 106 | 107 | 108 | 110 | 112 | 115 | 117 | 120 | 123 | 125 | 127 | 131 | 134 | 136 | 138 | 139 | 140 | 143 | 146 | 149 | 152 | 155 | 157 | 159 | 161 | 163 | 166 | 168 | 170 | 172 | 174 | 176 | 178 | 180 | 181 | 183 | 185 | 187 | 190 | 192 | 194 | 197 | 199 | 201 | 203 | 205 | 207 | 210 | 212 | 214 | 216 | 218 | 221 | 224 | 227 | 230 | 233 | 236 | 238 | 241 | 243 | 245 | 247 | 247 | 251 | 254 | 255 | |
| 259 | 262 | |
|
|